مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 خرداد 1399 ساعت 05:402020-06-14بين الملل

آغاز نبرد کشورهای شمال آفریقا با اردوغان بر سر لیبی


در پی دخالت گسترده نظامی ترکیه و بلندپروازی های اردوغان برای ایجاد پایگاه نظامی در لیبی الجزایر با تمام ثقل خود وارد صحنه لیبی شد و مصر و تونس نیز تحرک خود را برای حل بحران آغاز کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، عبدالباری عطوان نویسنده و تحلیلگر مشهور عرب در تحلیلی در روزنامه فرامنطقه ای رأی الیوم به آخرین تحولات لیبی پرداخت و نوشت: بحران لیبی در این روزها شاهد مسابقه داغی میان دو ائتلاف سیاسی و نظامی است به طوری که هر کدام از دو طرف تلاش می کند مواضع خود را روی زمین بهبود بخشیده و دستاوردهای بیشتری را برای تقویت مواضعش در هر گونه مذاکراتی در آینده به دست آورد، به همین دلیل نتایج نبرد سرت که اکنون میان نیروهای دولت وفاق ملی مورد حمایت ترکیه و نیروهای ارتش ملی به فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر مورد حمایت مصر، امارات و فرانسه حرف اول و آخر سرنوشت ساز را در این مسابقه می زند.

شهر استراتژیک سرت مهمترین دروازه هم برای نیروهای حفتر مدافع آن و هم برای نیروهای دولت وفاق که تلاش می کنند آن را به کنترل خود در بیاورند به شمار می رود.

نیروهای دولت وفاق ملی پس از پایان محاصره شهر طرابلس پایتخت و بازپس گیری شهر ترهونه از دشمنان خود اکنون تلاش می کنند سرت را به کنترل خود در بیاورند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز نبرد کشورهای شمال آفریقا با اردوغان بر سر لیبی

آغاز نبرد کشورهای شمال آفریقا با اردوغان بر سر لیبی