مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 خرداد 1399 ساعت 08:102020-06-14اقتصادي

یاوران تولید منجر به توسعه علم در کشاورزی می شود


رییس مرکز تحقیقات کشاورزی فارس گفت: طرح یاوران تولید انتقال دهنده دانش و بر طرف کننده موانع و مشکلات علمی فرآروی کشاورزی در استان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، ابراهیم زارع ظهر یکشنبه در نشستی خبر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح هایی که وزارت جهاد کشاورزی در راستای علمی کردن کشاورزی و رفع محدودیت های کشاورزی سنتی به دنبال آن است طرح یاوران تولید است که مراکز تحقیقات کشاورزی در استان ها به خصوص در استان فارس موظف به اجرای این طرح شدند.

وی اضافه کرد: در قالب این طرح مشکلات فراروی کشاورزی احساس شده و محققین با تشکیل تیم های کارشناسی به مزار سفر کرده به مشکلات کشاورزان را برطرف می کند.

زارع در خصوص تولید محصولات کشاورزی در استان نیز یادآور شد: یکی از محصولاتی که استان فارس در کشور به عنوان قطب در آن شناخته می شود محصول کینوا است که این محصول همچنین تحقیقات و فرآوری و آموزش آن در حال انجام است این در حالی است که دانه روغنی کاملینا نیز در دستور کار قرار گرفته زیرا این دانه نیاز کم آبی دارد و جایگزین مناسبی برای کشته کلزا است البته در خصوص تولید گندم نیز در استان تغییرات عمده ای رخ داده که اکنون متوسط تولید گندم در سطح استان چهار تن بوده که در تلاش هستیم با ارقام جدید گندم این فاصله را به 11 تن افزایش دهیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یاوران تولید منجر به توسعه علم در کشاورزی می شود

یاوران تولید منجر به توسعه علم در کشاورزی می شود