مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 خرداد 1399 ساعت 11:052020-06-14بين الملل

تمرکز آمریکا بر چهار محور در گفت گو با عراق


عضو ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق تأکید کرد که آمریکا در جلسات گفت وگو با عراق بر چهار محور تمرکز خواهد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، کاطع الرکابی عضو ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق امروز یکشنبه از تمرکز آمریکا بر چهار محور در گفت وگو با عراق خبر داد.

الرکابی در مصاحبه با وبگاه المعلومه گفت که اوضاع کنونی عراق در سایه بحران های متوالی اعم از بحران بهداشتی، مالی و امنیتی ایجاب می کرد که دولت گفت وگوها با آمریکا را به تعویق بیاندازد چرا که حصول پیشرفت در گفت وگو در حالی که تو در حالت ضعف هستی و طرف مقابل قوی، دشوار است.

این نماینده پارلمان عراق همچنین تصریح کرد که خواسته آمریکا این بوده که این گفت وگوها در زمان کنونی انجام شود چرا که دولت (عراق) ضعیف است لذا می توان هر امری را بر آن تحمیل کرد و موافقت طرف عراقی با برخی شروط را جلب کرد.

الرکابی گفت که تصور ما این بود که مذاکرات کنونی با گفت وگوهای تکمیلی مربوط به توافقنامه چارچوب استراتژیک آغاز شود نه از نقطه صفر.

او افزود که آمریکا در مذاکرات کنونی بر چهار پرونده اعم از وضعیت اقتصادی، امنیتی، خارجی و فرهنگی تمرکز کرد و مهم ترین چیز برای آمریکایی ها نیز مصوبه پارلمان درباره حضور آمریکایی در عراق است و همین مسئله موجب نگرانی طرف آمریکایی شده و آن را به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تمرکز آمریکا بر چهار محور در گفت گو با عراق

تمرکز آمریکا بر چهار محور در گفت گو با عراق