مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 خرداد 1399 ساعت 14:302020-06-14اقتصادي

75 درصد اراضی آبی همدان زیر پوشش آبیاری نوین قرار گرفته است


مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان همدان گفت: در حال حاضر 75 درصد اراضی آبی همدان زیر پوشش آبیاری نوین قرار گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، امیر لاهوتیان بعد ازظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پروژه های آب و خاک در استان همدان گستره وسیعی دارد، اظهار کرد: عمده فعالیت بخش آب و خاک جهاد کشاورزی، تجهیز و نوسازی، سدهای خاکی، آب بندان، زه کشی، احیا و مرمت قنوات و اجرای سامانه نوین آبیاری است.

لاهوتیان با اشاره به اینکه در سطح کشور از 8 و نیم میلیون اراضی آبی کشاورزی در سطح 490 هزار هکتار سامانه نوین اجرا شده که 29 درصد را شامل می شود، افزود: از 200 هکتار اراضی آبی استان همدان در سطح 155 هزار هکتار آبیاری نوین اجرا شده که 75 درصد اراضی آبی را شامل می شود.

وی بیان کرد: در استان همدان در سطح 10 هزار و 100 هکتار آبیاری قطره ای و تیپ، 11 هزار و 186 هکتار آبیاری کم فشار و بقیه بارانی اجرا شده است.

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه میزان یارانه و کمک بلاعوض دولت برای آبیاری قطره ای 17 میلیون و 500 هزار تومان به ازای هر هکتار است، افزود: یارانه و کمک بلاعوض برای آبیاری کم فشار 7 میلیون تومان و برای آبیاری بارانی 12 میلیون و نیم میلیون تومان به ازای یک هکتار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

75 درصد اراضی آبی همدان زیر پوشش آبیاری نوین قرار گرفته است

75 درصد اراضی آبی همدان زیر پوشش آبیاری نوین قرار گرفته است