مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 خرداد 1399 ساعت 19:352020-06-14اقتصادي

تخصیص اعتبار صندوق توسعه ملی برای احیای منطقه کوه نمک


معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان قم گفت: مبلغ 6 میلیارد تومان در راستای بیابان زدایی از منطقه کوه نمک از منبع صندوق توسعه ملی هزینه شد.

- رائد کمالی مقدم  در گفت وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: یکی از کانون های بحران در قم بین گنبد نمکی و کوه میل یزدان است که با شهر 2 کیلومتر فاصله دارد.

وی ادامه داد: جهت باد در این نقطه غربی شرقی به سمت قم است که خاک فرسایش یافته از این نقطه به داخل شهر حرکت می کند.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان قم با بیان اینکه عملیات بیابان زدایی از سال 48 در منطقه حسین آباد میش مست که از کانون های بحران به شمار می رود در مساحت 27 هزار هکتار آغاز شده است، تصریح کرد: در سال 52 قرارگاه تثبیت شن حضرت معصومه (س) گذاشته شد و در سال 58 و 59 عملیات های احیایی اجرا شد.

کمالی با بیان اینکه بیش از 6 هزار هکتار در عرصه بیابان زدایی کارهای اجرایی انجام شده است، تصریح کرد: گونه های گیاهی در مراتعی که به سمت بیابانی شدن رفته است سامانه های عرفی اجرا می شود که بهره برداران عرفی به آن اهتمام دارند.

وی افزود: بخشی از عرصه سامانه ها به صورت طرح های مرتع داری و بخشی دیگر نیز با عنوان پروانه چرا دولت در اختیار بهره برداران قرار داده است و ما با کمک و حمایت مردم در این کانون کار را آغاز کردیم که یکی ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخصیص اعتبار صندوق توسعه ملی برای احیای منطقه کوه نمک

تخصیص اعتبار صندوق توسعه ملی برای احیای منطقه کوه نمک