مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 خرداد 1399 ساعت 05:152020-06-15دانش

زیلوی کاشان در قاب مستند


کارگردانی که در قالب یک مستند به معرفی هنر زیلوبافی در کاشان پرداخته می گوید: تعداد زیلوبافان این شهر اکنون زیر 10 نفر و میانگین سنی آن ها بالای 70 است که همین مسئله زنگ خطر نابودی هنر زیلوبافی کاشان را به صدا درمی آورد.

- ایسنا/اصفهان کارگردانی که در قالب یک مستند به معرفی هنر زیلوبافی در کاشان پرداخته می گوید: تعداد زیلوبافان این شهر اکنون زیر 10 نفر و میانگین سنی آن ها بالای 70 است که همین مسئله زنگ خطر نابودی هنر زیلوبافی کاشان را به صدا درمی آورد.

فرانه معدنی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: زمانی که در دانشگاه کاشان مشغول تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته پژوهش هنر بودم، برای درس روش تحقیق که می شد سرسری از آن رد شد و نمره قبولی گرفت، موضوع زیلوبافی در کاشان را انتخاب کردم و با جستجو در شهر توانستم معدود هنرمندانی که هنوز مشغول زیلوبافی بودند پیدا کنم.

وی ادامه داد: اغلب مردم نسبت به زیلوی میبد و یزد شناخت دارند اما حتی خود کاشانی ها نیز نسبت به این مسئله که در شهر خودشان این هنر وجود دارد بی اطلاع بودند.

معدنی خاطرنشان کرد: تعداد زیلوبافان کاشان کمتر از 10 نفر و میانگین سنی آن ها بالای 70 سال بود، ضمن اینکه آن ها به صورت تفننی به این هنر اشتغال داشتند و وقتی این مسائل را در کنار به روز نشدن دستگاه ها و طرح ها بگذاریم، متوجه می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زیلوی کاشان در قاب مستند

زیلوی کاشان در قاب مستند