مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 خرداد 1399 ساعت 06:252020-06-15اقتصادي

ضربه کرونا به 60 درصد اصناف خراسان جنوبی/ اصناف چشم انتظار حمایت دولت


رضا علیزاده بیرجندی امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: در حال حاضر 31 هزار واحد صنفی با 75 هزار نفر در حوزه های مختلف اصناف خراسان جنوبی زیر نظر 141 اتحادیه اداره می شود و از این تعداد بیش از 13 هزار مورد مربوط به شهرستان بیرجند است.

وی بیان داشت: در رسته واحدهای توزیعی استان 14 هزار و 300 واحد صنفی، بیش از 14 هزار واحد خدماتی، پنج هزار و 700 واحد خدمات صنفی و شش هزار و 50 واحد تولیدی است که زیر نظر اتاق اصناف استان فعالیت دارند.

رییس اتاق اصناف خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه همه اصناف در ضربه اقتصادی بحران کرونا آسیب دیده اند، تصریح کرد: اصناف به دو دسته تقسیم می شوند که دسته اول اصنافی هستند که صد در دصد آسیب دیده و دسته دوم اصنافی هستند که مقداری کمتری آسیب دیده اند و در این میان صنفی نبود که از بحران کرونا آسیب ندیده باشد.

علیزاده با اعلام اینکه بیش از 60 درصد اصناف خراسان جنوبی از شیوع ویروس کرونا متضرر شدند، عنوان کرد: از بین این اصناف، واحد هایی که هنوز اجازه فعالیت به آن ها داده نشده (گیم نت ها، سفره خانه ها، تالار ها، مزون ها و خانه های بازی) بیشتر از همه آسیب دیده اند.

وی از اختصاص 280 میلیارد تومان تسهیلات جبران خسارت کرونا به اصناف استان خبر داد و با گلایه از کمبود این تسهیلات، عنوان کرد: تنها 9 اتحا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضربه کرونا به 60 درصد اصناف خراسان جنوبی/ اصناف چشم انتظار حمایت دولت

ضربه کرونا به 60 درصد اصناف خراسان جنوبی/ اصناف چشم انتظار حمایت دولت