مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 خرداد 1399 ساعت 08:452020-06-15اقتصادي

افتتاح نخستین خانه صنایع دستی زاوه/ رشته های منسوخ شده احیا می شوند


رییس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان تربت حیدریه و زاوه گفت: با تلاش های صورت گرفته نخستین خانه صنایع دستی شهرستان زاوه افتتاح شد و به زودی شاهد احیای بسیاری از رشته های منسوخ شده خواهیم بود.

- ایسنا/خراسان رضوی رییس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان تربت حیدریه و زاوه گفت: با تلاش های صورت گرفته نخستین خانه صنایع دستی شهرستان زاوه افتتاح شد و به زودی شاهد احیای بسیاری از رشته های منسوخ شده خواهیم بود.

علی محمدی در گفت وگو با ایسنا عنوان کرد: چون صنایع دستی زاوه در رشته های نمدمالی، تراش سنگ و ساخت دوتار رونق خوبی گرفته است، به همین علت اعتبار 900 میلیون ریالی برای تغییر کاربری و تجهیز خانه صنایع دستی اختصاص یافت.

وی ادامه داد: اکنون در شهرستان زاوه 100 هنرمند در بیش از هشت رشته شامل نمدمالی، فرت بافی، ساخت سازهای سنتی، تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، آهنگری سنتی، گلیم بافی، چاقوسازی سنتی، ابریشم بافی فعال هستند، خوشبختانه با تسهیلاتی که پرداخت شده اشتغال خوبی در این منطقه ایجاد گردیده و تا کنون به خصوص در روستاها استقبال خوبی صورت گرفته است.

رییس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان تربت حیدریه و زاوه بیان کرد: برخی از رشته ها که استقبال خوبی از آن ها صورت گرفته بازار هدف خود را پیدا کرده اند، حت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افتتاح نخستین خانه صنایع دستی زاوه/ رشته های منسوخ شده احیا می شوند

افتتاح نخستین خانه صنایع دستی زاوه/ رشته های منسوخ شده احیا می شوند