مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 خرداد 1399 ساعت 09:102020-06-15پزشكي

رژیم غذایی بر کاهش گازهای گلخانه ای موثر است


پژوهش هایی در دانشگاه اتاگو انجام شده که نشان می دهد این که افراد از چه رژیم غذایی پیروی می کنند در کاهش گل های گلخانه ای موثر است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجی پلاس ، در مطالعه ای که اخیرا در مجله "Scientific Reports" منتشر شده، پژوهشگران اظهار کرده اند افرادی که بیشتر از خودرو برای رفت و آمد استفاده می کنند اگر نحوه رفت و آمد خود را تغییر دهند و پیاده آن مسیر را طی کنند انرژی بیشتری نیاز خواهند داشت که این موضوع می تواند به افزایش تولید مواد غذایی که باعث افزایش انتشار گازهای گلخانه ای می شود، منجر شود.

این مطالعه نخستین مطالعه بین المللی است که طی آن محققان انتشار گازهای گلخانه ای مرتبط با میزان مصرف مواد غذایی اضافی مورد نیاز در هر کیلومتر سفر با وسایلی چون دوچرخه و پیاده رفتن را مورد بررسی قرار داده اند.

محققان میگویند: حمل و نقل فعال(پیاده روی و استفاده از دوچرخه) دارای مزایای بسیاری از جمله داشتن زندگی دلپذیر شهری، کاهش آلودگی هوا و کاهش بیماری های مزمن مانند سرطان و بیماری های قلبی است اما برای به حداکثر رساندن تأثیر در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای حاصل از افزایش حمل و نقل فعال، ما باید الگوهای غذایی را نیز مورد بررسی قرار دهیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رژیم غذایی بر کاهش گازهای گلخانه ای موثر است

رژیم غذایی بر کاهش گازهای گلخانه ای موثر است