مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 خرداد 1399 ساعت 16:552020-06-15اقتصادي

ثبت ملی روستای عنبران آستارا در راستای توسعه پایدار هنر گلیم بافی


معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان گفت: سه روستا در سطح گیلان در راستای توسعه پایدار صنایع دستی به ثبت ملی می رسند که در آستارا روستای عنبران از توابع بخش مرکزی انتخاب شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از آستارا، فرزاد رشیدی عصر امروز در محل فرمانداری در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار کرد: سه روستا در سطح استان گیلان در راستای توسعه پایدار صنایع دستی به ثبت ملی می رسند که در شهرستان آستارا روستای عنبران از توابع بخش مرکزی انتخاب شده است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان با بیان اینکه برای هر یک از روستاها و شهرهای ملی یک بازارچه صنایع دستی پیش بینی شده است، افزود: بازارچه فوق یک بحث میان اداره ای است که جهت تحقق آن باید دیگر دستگاه های اجرایی ذی ربط نیز اعلام آمادگی بکنند.

  وی با اشاره به اینکه در قبل راه اندازی بازارچه فوق برای هنرمندان و تولیدکنندگان صنایع دستی فرصت های جدید شغلی فراهم می شود، گفت: از امسال برای روستاها و شهرهای هدف صنایع دستی تسهیلات ملی و استانی ویژه ای پیش بینی شده که در صورت داشتن شرایط لازم آن را دریافت خواهند کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت ملی روستای عنبران آستارا در راستای توسعه پایدار هنر گلیم بافی

ثبت ملی روستای عنبران آستارا در راستای توسعه پایدار هنر گلیم بافی