مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 خرداد 1399 ساعت 02:452020-06-15اقتصادي

ممنوعیت کشت شلتوک در حوضه کرخه و چالش کشاورزان


با وجود رفع محدودیت کشت شلتوک در خوزستان اما سازمان آب و برق کشت این محصول را در بخش هایی از حوضه کرخه ممنوع کرده و پای برخی کشاورزان به دادگاه کشیده شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهواز، پس از چندین سال خشکسالی و ممنوعیت کشت برنج در خوزستان، کشاورزان به ویژه  در حوضه کرخه با توجه به شوری زمین و تک محصولی بودن کشت وزرع در این زمین ها  از اوایل بهار اقدام به آماده کردن اراضی زراعی خود برای کشت شلتوک کردند.

تابستان سال گذشته نیز با توجه به ذخایر آبی پشت سدها 183 هزار هکتار از زمین های کشاورزی خوزستان زیر کشت برنج رفت.

رضا اردکانیان وزیر نیرو در اوایل خردادماه امسال در خصوص مصوبه کشت برنج گفته بود:  به جز در مناطق شمالی با پیشنهاد کارگروه سازگاری با کم آبی ملاحظاتی در نظر گرفته شد که بر اساس آن، کشت برنج با اعمال سازوکار هایی از جمله خشکه کاری و آبیاری تحت فشار زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی مجاز اعلام شود، با توجه به این ملاحظات و با توجه به بارش های دو سال اخیر در خوزستان مجوز کشت برنج در این استان صادر می شود.

این در حالی است که به گفته کشاورزان، سازمان آب و برق مجوز کشت برنج در حوضه کرخه (شهرهای کوت سید نعیم، ابوحمیظه، روستاهای ابوجلال، غوابش حمودی1، 2 و 3 ، مرعی، گلبهار، جلالیه، سید عزیز، بریچه، جرگه سیدعلی، شهرستان هویزه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ممنوعیت کشت شلتوک در حوضه کرخه و چالش کشاورزان

ممنوعیت کشت شلتوک در حوضه کرخه و چالش کشاورزان