مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 خرداد 1399 ساعت 03:002020-06-15فناوري

فناوری بسته باتری لیتیوم یون فضایی در صنعت تجاری سازی می شود


رییس پژوهشگاه فضایی ایران از انعقاد قراردادی با بخش خصوصی برای تجاری ‎سازی بسته باتری لیتیوم یون فضایی به همراه شارژر و سیستم مدیریت باتری با هدف انتقال فناوری های فضایی به صنایع کشور و کاربردی کردن این فناوری ها خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، حسین صمیمی، رییس پژوهشگاه فضایی ایران از انعقاد قراردادی با بخش خصوصی برای تجاری ‎سازی بسته باتری لیتیوم یون فضایی به همراه شارژر و سیستم مدیریت باتری با هدف انتقال فناوری های فضایی به صنایع کشور و کاربردی کردن این فناوری ها خبر داد.

وی گفت: بسته باتری لیتیوم یون فضایی که از دستاوردهای پژوهشکده مکانیک پژوهشگاه فضایی ایران است برای تامین توان الکتریکی ماهواره ها طراحی و ساخته شده بود که طی قراردادی با بخش خصوصی برای تامین توان پهپادهای کشاورزی در مرحله تجاری سازی قرار گرفته است.

صمیمی با اشاره به اینکه ساخت بسته باتری برای ماهواره ها در شرایط محیطی بسیار سخت فضا، فناوری و دانش بسیار بالایی را می طلبد، گفت: دور از دسترس بودن ماهواره ها پس از قرارگیری آنها در مدار، مستلزم این است که باتری های نصب شده از قابلیت اطمینان بسیار بالایی برخوردار باشند تا بدون افت کیفیت، طی مدت عمر پیش بینی شده برای ماهواره، توان الک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فناوری بسته باتری لیتیوم یون فضایی در صنعت تجاری سازی می شود

فناوری بسته باتری لیتیوم یون فضایی در صنعت تجاری سازی می شود