مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 خرداد 1399 ساعت 03:502020-06-16اقتصادي

فناوری بسته های باتری فضایی تجاری سازی شد


در راستای انتقال سرریز فناوری های فضایی به صنایع و کاربردی کردن آن، پژوهشگاه فضایی ایران اقدام به تجاری‎سازی بسته باتری لیتیوم یون فضایی به همراه شارژر و سیستم مدیریت باتری کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از پژوهشگاه فضایی ایران، حسین صمیمی رییس این پژوهشگاه گفت: بسته باتری لیتیوم یون فضایی که از دستاوردهای پژوهشکده مکانیک پژوهشگاه فضایی ایران بوده و به منظور تامین توان الکتریکی ماهواره ها طراحی و ساخته شده، طی قراردادی با بخش خصوصی در مرحله تجاری سازی برای تامین توان پهپادهای کشاورزی قرار گرفته است.

رییس پژوهشگاه فضایی ایران گفت: ساخت بسته باتری برای ماهواره ها به لحاظ شرایط محیطی بسیار سخت فضا، فناوری و دانش بسیار بالایی را می طلبد.

همچنین، دور از دسترس بودن ماهواره ها پس از قرارگیری آنها در مدار، مستلزم این است که باتری های نصب شده از قابلیت اطمینان بسیار بالایی برخوردار باشند تا بدون افت کیفیت، طی مدت عمر پیش بینی شده برای ماهواره، توان الکتریکی ماهواره را تامین کنند.

از این رو، پژوهشکده مکانیک پژوهشگاه فضایی ایران در شیراز اقدام به طراحی و ساخت بسته باتری لیتیوم یون فضایی کرده که اکنون، سرریز این فناوری قابل کاربرد در صنایع دیگر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فناوری بسته های باتری فضایی تجاری سازی شد

فناوری بسته های باتری فضایی تجاری سازی شد