مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 خرداد 1399 ساعت 06:102020-06-16اقتصادي

فراموشی برخی از رشته های صنایع دستی/ بازار فروش نداریم


فعالیت هایی مثل صنایع دستی در بین مردم مورد غفلت واقع شده و برخی از رشته ها به فراموشی سپرده شده است؛ در حالی که اگر این صنعت رونق یابد، - می تواند ارزآوری نیز داشته باشد.

خبرگزاری مهر - گروه استان ها: درحالی که همه ما فقط به امید رونق تولید و جهش تولید با حرکت چرخ کارخانجات صنعتی بزرگ و نیمه بزرگ هستیم تا تولیدات زیادی داشته باشند و جهش تولید و اشتغال زایی را به همراه داشته باشند، نسبت به بعضی فعالیت ها بی تفاوت شده ایم.

ساخته دست یک هنرمند که با خلاقیت خود اثری را خلق می کند و می تواند مشتریان زیادی در منطقه، کشور و حتی خارج کشور داشته باشد، در واقع توجه به صنایع دستی می تواند به رونق تولید و حتی ارزآوری کمک شایانی داشته باشد.

تولیدات هنرمندان در عرصه فرت‏ بافی، گلیم، جاجیم، حوله بافی سنتی، پاپوش های سنتی، رودوزی های سنتی، معرق کاری و بسیاری دیگر از صنایع دستی در منطقه کاشمر هنوز هست که از آن ها غفلت شده است و همه ما اقتصاد ترشیز را تنها در فعالیت چند کارخانه و افزایش تولید انگور، انار، زعفران و پسته می دانیم، حال آن که از دیر زمان زنان و مردان این سرزمین با سرپنجه های هنرمند خود کالاهایی مثل قالی و گلیم و… تولید می کرده اند که هنوز هم طرفداران خاص خود را دارد و توجه به این محصولات ارزشمند می تواند نقش مهمی در رونق و جهش ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فراموشی برخی از رشته های صنایع دستی/ بازار فروش نداریم

فراموشی برخی از رشته های صنایع دستی/ بازار فروش نداریم