مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 خرداد 1399 ساعت 06:202020-06-16اجتماعي

تماشای خورشیدگرفتگی شگفت انگیز یک شنبه را از دست ندهید


اولین خورشیدگرفتگی سال 99، اول تیرماه در ایران قابل مشاهده است، این کسوف از ساعت 8:15 صبح روز یکشنبه، یکم تیر ماه (به وقت ایران) آغاز می شود و تا ساعت 14: - ، دانشمندان اعلام کرده اند که خورشید گرفتگی 1 تیر ماه در اولین روز تابستان سال 1399، با ویژگی هایی شگفت انگیز رخ خواهد داد؛ در ادامه با ما همراه باشید تا جزییات زمان وقوع، بهترین مکان برای تماشا و مدت زمانی که این پدیده ستاره شناسی طول خواهد کشید را بررسی کنیم.

همان طور که بسیاری از ما می دانیم، خوشید گرفتگی زمانی رخ می دهد که زمین، ماه و خورشید در یک راستا قرار می گیرند و سایه ماه بر روی زمین می افتد؛ با وجود وقوع ماه گرفتگی های شگفت انگیز گوناگون، سال 99 تا به این لحظه خورشید گرفتگی نداشته، اما دانشمندان گفته اند که در چند روز آینده شاهد اولین کسوف سال جاری خواهیم بود.

به واسطه فاصله بین زمین و ماه و این مسئله که قمر زمین در روزهای پیش رو در فاصله ای دورتر از فاصله میانگین خود قرار خواهد گرفت، در خورشید گرفتگی 1 تیر ماه قمر زمین کاملا جلوی نور خورشید را نمی گیرد.

در عوض شاهد پدیده ای خواهیم بود که با نام حلقه آتش یا کسوف حلقه ای هم شناخته می شود؛ به بیان دیگر وقتی ماه جلوی خورشید قرار می گیرد، این جرم آسمانی تمامی نور ستاره منظومه ما را نمی پوشاند و حلقه ای از نور مانند یک حلقه آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تماشای خورشیدگرفتگی شگفت انگیز یک شنبه را از دست ندهید

تماشای خورشیدگرفتگی شگفت انگیز یک شنبه را از دست ندهید