مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 خرداد 1399 ساعت 07:552020-06-16فرهنگي

منوچهر طیاب از بیمارستانی در اتریش مرخص شد


منوچهر طیاب کارگردان سینمای مستند که مدتی در بیمارستانی در شهر وین اتریش بستری بود،چند روزی است که با بهبودی نسبی از بیمارستان مرخص شده و به خانه بازگشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا،روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ضمن آرزوی سلامتی و بهبودی خبر داد که منوچهر طیاب از دی ماه 98 و پس از چک آپ در بیمارستانی در شهر وین، متوجه بیماری سخت خود شده و مراحل درمان را از همان زمان آغاز کرده که پس از گذشت حدود 6 ماه، خوشبختانه حال عمومی وی بهتر شده و هم اینک دوران نقاهت را در منزل سپری می کند.

منوچهر طیاب متولد سال 1316 در تهران، دانش آموخته ی رشته معماری در دانشگاه فنی وین و فارغ التحصیل کارگردانی سینما و تلویزیون از دانشکده سینمایی آکادمی دولتی موسیقی و هنرهای نمایشی اتریش است.

او از سال 1342 با ساخت فیلم سفال به حرفه ی مستندسازی روی آورد و در 57 سال اخیر، نزدیک به 100 فیلم ارزشمند میراث فرهنگی و تاریخی را کارگردانی کرده است.

سال گذشته و در جریان برگزاری سیزدهمین دوره جشنواره بین المللی سینماحقیقت، ضمن نکوداشت استاد طیاب و نمایش آثار منتخب وی، از این پیشکسوت سینمای مستند با اهدای نشان فیروزه حقیقت تقدیر بعمل آمده بود.

انتهای پیام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منوچهر طیاب از بیمارستانی در اتریش مرخص شد

منوچهر طیاب از بیمارستانی در اتریش مرخص شد