مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 خرداد 1399 ساعت 07:552020-06-16اقتصادي

برداشت عسل از زنبور کارنیکا در شهرستان اهر


شهرستان اهر با داشتن طبیعت بکر و تنوع گونه های مختلف گیاهی در دشت ها و دامنه کوه ها یکی از قطب های تولید عسل در آذربایجان شرقی بوده و زنبورداران این شهرستان با پرورش زنبور عسل به صورت سنتی و مدرن سهم مهمی را در تولید عسل ناب و طبیعی و همچنین عرضه آن به بازارهای .

- ایسنا/آذربایجان شرقی شهرستان اهر با داشتن طبیعت بکر و تنوع گونه های مختلف گیاهی در دشت ها و دامنه کوه ها یکی از قطب های تولید عسل در آذربایجان شرقی بوده و زنبورداران این شهرستان با پرورش زنبور عسل به صورت سنتی و مدرن سهم مهمی را در تولید عسل ناب و طبیعی و همچنین عرضه آن به بازارهای استان و سایر مناطق کشور دارند.

با توجه به کیفیت و ارزش بالای محصولات زنبورستان های شهرستان اهر و اشتیاق زنبورداران منطقه برای پرورش ارقام جدید زنبور که تولید محصول عسل آن ها بیشتر از ارقام فعلی بومی است، اقدام به تکثیر و پرورش و زنبور پرمحصول و غیر بومی با نام کارنیکا با نژاد آلمانی کرده اند که در این زمینه موفق بوده و سالانه بیش از 80 کیلوگرم عسل طبیعی از هر کندو برداشت می کنند.

ویژگی ها و خصوصیات زنبورهای کارنیکا از زبان یک زنبوردار جابر طالبی، زنبوردار اهری در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: بنده از دوران کودکی و در کنار پدرم، با پرورش زنبور عسل بومی آشنا شده و به این حرفه علا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت عسل از زنبور کارنیکا در شهرستان اهر

برداشت عسل از زنبور کارنیکا در شهرستان اهر