مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 خرداد 1399 ساعت 09:152020-06-16بين الملل

ترکیه درخواست روسیه برای آتش بس در لیبی را رد کرد


یک روزنامه ترکیه ای از مخالفت این کشور با درخواست مسکو برای آتش بس خبر داد و نوشت که آنکارا پیش شرط هایی را برای این امر مطرح کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ترکیه و روسیه با وجود چندین تماس تلفنی و رو در رو، همچنان بر سر ترسیم نقشه راهی برای توقف درگیری ها در لیبی اختلاف دارند.

روزنامه حریت ترکیه در گزارشی نوشت که مهم ترین موضوع مطرح شده در گفت و گوی تلفنی اردوغان و پوتین در دهم ژوئن (21 خرداد) و دیدار هیأت روسی با مقامات آنکارا در 24 خرداد در سطح معاونان وزرای خارجه، موضوع لیبی بود و آنکارا انتظار داشت تا در دیدار با این هیأت روسی، نقشه راه مشترکی پیش از سفر سرگیی لاوروف وزیر خارجه و سرگیی شویگو وزیر دفاع روسیه به آنکارا ترسیم شود؛ اما چنین چیزی به وقوع نپیوست.

بنابراین عدم موفقیت طرفین در ترسیم یک نقشه راه مشترک برای پایان دادن به درگیری ها در لیبی، اصلی ترین دلیل تعویق سفر دو وزیر روسی به ترکیه محسوب می شود.

به نوشته حریت، معاون وزیر خارجه ترکیه شروطی را برای مسکو جهت گفت و گو در خصوص آتش بس در لیبی وضع کرده و درخواست روسیه برای مبنا قرار دادن اعلامیه قاهره (صادره در شش ژوئن) به چند دلیل رد کرده است؛ چرا که اجرای آتش بس به طور یکجانبه شدنی نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترکیه درخواست روسیه برای آتش بس در لیبی را رد کرد

ترکیه درخواست روسیه برای آتش بس در لیبی را رد کرد