مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 خرداد 1399 ساعت 04:252020-06-17اقتصادي

بهره برداری از طرح پرورش شترمرغ پرواری با ظرفیت 300 قطعه در ایزدخواست


فارم پرورش شترمرغ پرواری با ظرفیت 300 قطعه در شهر ایزدخواست از توابع شهرستان آباده به بهره برداری رسید.

- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آباده در گفتگو با خبرنگار فارس گفت : هم زمان با هفته جهاد کشاورزی، فارم پرورش شترمرغ پرواری با ظرفیت 300 قطعه در شهر ایزدخواست به بهره برداری رسید.

مهدی امینی اظهار کرد : میزان سرمایه گذاری این طرح ده هزار و 950 میلیون ریال است که به صورت آورده شخصی متقاضی و استفاده از تسهیلات سامانه کارا تامین اعتبار شده است.

  وی بابیان اینکه فارم های پرورش شترمرغ در این شهرستان سالانه هزار و 600 تن گوشت تولید می کنند، افزود: در شهرستان آباده از سال 1390 نخستین واحد پرورش شترمرغ فعالیت خود را آغاز و در حال حاضر سه واحد صنعتی در این حوزه در این شهرستان دارای پروانه بهره برداری هستند .

مدیر جهادکشاورزی آباده بااشاره به اینکه بهره برداری از این طرح برای 18 نفر اشتغالزایی شده است، افزود: بخشی از گوشت تولیدی شترمرغ در این شهرستان خود مصرفی بوده و مازاد آن نیز به سایر استانها و پایتخت ارسال می شود.

امینی همچنین با اشاره به برنامه های توسعه ای پرورش شترمرغ در شهرستان آباده اضافه کرد: این طرح، یک طرح نو و  یک صنعت جوان است که به خاطر مزایای شترمرغ در فهرست طرح های اولویت دار سازمان جهاد کشاورزی فارس قرار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره برداری از طرح پرورش شترمرغ پرواری با ظرفیت 300 قطعه در ایزدخواست

بهره برداری از طرح پرورش شترمرغ پرواری با ظرفیت 300 قطعه در ایزدخواست