مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 خرداد 1399 ساعت 05:152020-06-17اقتصادي

طلای سرخ دریاچه ارومیه در انتظار بهره برداری/لزوم برخورد با برداشت غیر قانونی آرتمیا


آرتمیا گونه جانوری قرمز رنگ کوچکی است که در آب های شور زندگی می کند در سال های پر آبی دریاچه ارومیه به وفور در دریاچه دیده شده است و پس از مواجه شدن با خشکی دریاچه کم کم ناپدید شدن اما در حال حاضر با حال خوش دریاچه ارومیه خبر خوش زنده شدن و جوانه زنی این .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه- رقیه وکیلی:  آرتمیا گونه جانوری قرمز کوچکی است که در آب های شور زندگی می کند و آرتمیا اورمیانا یکی از نمونه های شاخص آرتمیا در جهان به شمار می رود که در سال های پر آبی دریاچه ارومیه به وفور در دریاچه دیده شده است و پس از مواجه شدن با خشکی دریاچه کم کم ناپدید شدن اما در حال حاضر با حال خوش دریاچه ارومیه خبر خوش زنده شدن و جوانه زنی این گونه ارزشمند در دریاچه نیلگون آذربایجان غربی به گوش می رسد.

وجود این سخت پوست ریز اندام از دلایل اصلی حضور پر تعداد فلامینگوها در تمام نقاط دریاچه ارومیه است که جلوه رویایی و زیبایی به دریاچه می دهد.

دریاچه ارومیه، منبع اصلی و طبیعی پرورش آرتمیا در ایران شناخته می شود، بازگشت و زاد و ولد این سخت پوست ریز نقش می تواند خبر خوشی از احیای این پهنه آبی و باز تولد زیبایی ها و جاذبه های آن در سال های پیش رو باشد.

انتظار می رود نگاه تخصصی بر این امر وجود داشته باشد تا این نعمت الهی و ارزشمند از بین نرود و مورد استفاده ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طلای سرخ دریاچه ارومیه در انتظار بهره برداری/لزوم برخورد با برداشت غیر قانونی آرتمیا

طلای سرخ دریاچه ارومیه در انتظار بهره برداری/لزوم برخورد با برداشت غیر قانونی آرتمیا