مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 خرداد 1399 ساعت 05:352020-06-17دانش

معرفی مدل جدیدی برای ساخت توری های اتمی-اپتیکی در دانشگاه تبریز


مصطفی صحرایی، عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به ساخت توری های گفت: این نوع از توری ها دارای ویژگی کنترل پذیری بالایی هستند در این پروژه علاوه بر کنترل پذیری بالا، - عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز گفت: محققان دانشگاه مدل جدیدی را برای ساخت توری های اتمی-اپتیکی ارایه و معرفی کردند.

مصطفی صحرایی، عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به ساخت توری های گفت: این نوع از توری ها دارای ویژگی کنترل پذیری بالایی هستند در این پروژه علاوه بر کنترل پذیری بالا، قابلیت پراش نور لیزری بر پایه خواص غیرخطی سامانه را دارد.

صحرایی مطرح کرد: برای ایجاد این نوع از توری ها که توری القایی الکترومغناطیس نامیده می شوند، از یک نانوساختار چاه کوانتومی و لیزرکنترلی برای ایجاد موج ایستا استفاده شده که نشان داده می شود تونل زنی کوانتومی، سبب افزایش پاسخ غیرخطی و کاهش میزان جذب نور در سامانه معرفی شده می شود.

استاد گروه فوتونیک و فناوری پلاسمای دانشکده فیزیک تصریح کرد: در همین راستا این ویژگی سبب می شود تا علاوه بر خواص توری اتمی-اپتیک دامنه، ایجاد توری فاز نیز در این مدل امکان پذیر گردد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معرفی مدل جدیدی برای ساخت توری های اتمی-اپتیکی در دانشگاه تبریز

معرفی مدل جدیدی برای ساخت توری های اتمی-اپتیکی در دانشگاه تبریز