مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 خرداد 1399 ساعت 10:502020-06-17اقتصادي

تب برفکی در خراسان شمالی فروکش کرد


معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: شیوع بیماری تب برفکی در دامداری های این استان فروکش کرده و به کنترل درآمده است.

- معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی با اعلام اینکه شیوع بیماری تب برفکی در دامداری های این استان فروکش کرده و به کنترل درآمده است، گفت: حدود 40 درصد از حجم عملیات فنی انجام شده توسط بخش خصوصی دامپزشکی استان انجام شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، دکتر حمید رمضانی گفت: با مراقبت های دامداران، انجام اقدامات قرنطینه ای و اجرای طرح مایه کوبی، بیماری تب برفکی در استان کنترل شده و از دامنه همه گیری آن کاسته شده است.

وی افزود: مرحله نخست طرح مایه کوبی دام سنگین استان علیه بیماری تب برفکی به پایان رسیده است که در این طرح بیش از 50 هزار راس گاو و گوساله واکسینه شدند.

وی افزود: حدود 40 درصد از حجم عملیات فنی انجام شده توسط بخش خصوصی دامپزشکی استان انجام شد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: 90 درصد از 813 واحد فعال اپیدمیولوژیک استان که در آنها دام سنگین نگهداری می شود، در این طرح پوشش داده شدند.

مایه کوبی ها، تب برفکی را از تب و تاب انداخت مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی پیش از این گفته بود که تب برفکی در واحدهای دامداری استان در کنترل بوده و البته شیوع این بیماری، از حد متعارف نگذشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تب برفکی در خراسان شمالی فروکش کرد

تب برفکی در خراسان شمالی فروکش کرد