مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 خرداد 1399 ساعت 04:002020-06-18پزشكي

دستیابی محققان کشور به پروتکل تکثیر و بلوغ ارقام تجاری گلایول


با دستیابی محققان پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی به پروتکل تکثیر و بلوغ پداژه دو رقم تجاری گلایول، زمینه بی نیازی کشور از واردات پداژه های این گیاه زینتی محبوب فراهم شد.

- با دستیابی محققان پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی به پروتکل تکثیر و بلوغ پداژه دو رقم تجاری گلایول، زمینه بی نیازی کشور از واردات پداژه های این گیاه زینتی محبوب فراهم شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر پریسا کوباز، عضو هیات علمی بخش تحقیقاتی فیزیولوژی مولکولی پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی و مجری پروژه اظهار کرد: گلایول، بزرگترین جنس از تیره زنبق ها است که دارای گونه های متعددی است که برخی در درمان بیماری و اغلب به صورت زینتی مورد استفاده قرار می گیرند.

نیاز کم گیاه، مشکلات کمتر نسبت به سایر گیاهان شاخه بریده و پیازی بودن از دلایل محبوبیت گلایول در بازار ایران است که آن را جزو اولین گیاهان پیازی مورد استفاده زینتی قرار داده است.

به دلیل تقاضای زیاد برای این گل و زمان طولانی برای ایجاد پداژه های جدید (سه سال) دارای تولید تجاری، هر ساله از کشورهای اروپایی (به خصوص هلند) پداژه گلایول به کشور وارد می شود.

وی با بیان این که بر اساس آمارنامه منتشر شده در سال 1396، کل سطح زیرکشت گل و گیاهان زینتی 366 هزار و 979 هکتار و میزان تولید گل شاخه بریده در این سال، دو میلیارد و 561 میلیو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستیابی محققان کشور به پروتکل تکثیر و بلوغ ارقام تجاری گلایول

دستیابی محققان کشور به پروتکل تکثیر و بلوغ ارقام تجاری گلایول