مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 خرداد 1399 ساعت 08:362020-06-18اقتصادي

صفر تا صد ماجرای فسخ قرارداد کیسون از زبان شهردار اهواز


برای فسخ قرارداد شرکت کیسون باوجود تمام اعمال فشارها و ایجاد هراس ها، تصمیم جسورانه ای گرفته شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهواز، موسی شاعری، شهردار اهواز در یک گفتگوی تلویزیونی درخصوص تعیین تکلیف پروژه قطار شهری اهواز اظهار کرد: این پروژه در تاریخ 30 مهرماه سال 85 با مشارکت شرکت کیسون و شرکت چینی نورینکو منعقد و ابلاغ شد.

وی افزود: ارزش تمام این پروژه 790 میلیون دلار آمریکا معادل هفت هزار و 400 میلیارد ریال وقت بود این قرارداد به صورت EPCF بسته شده است و بدین معنا است که شرکت کیسون باید تمام مراحل پروژه ازجمله طراحی مهندسی، خرید تجهیزات و اجرای پروژه را نیز برعهده داشته باشد.

شاعری در راستای تشریح پروژه عنوان کرد: در سال 85 قرار بود پروژه قطار شهری اهواز پس از برگزاری مناقصه میان شرکت های متقاضی به یکی از آنها واگذار شود اما شرکت کیسون پیشنهادی مبنی بر تامین مالی 85 درصدی پروژه به صورت فاینانس توسط شرکت چینی را مطرح کرد که همین پیشنهاد سبب شد سایر پاکت ها باز نشود و شرکت کیسون به عنوان شرکت منتخب برگزیده شود.

وی افزود: این پروژه با چهار خط باید در مدت پنج سال به اتمام می رسید اما با گذشت حدود 15 سال تنها 57 درصد در بخش CIVIL(سازه و مهندسی) پیشرفت فیزیکی داشته و برای مرحله تجهیز نیز عملا اقدامی نشده است که مطابق قرارداد شرکت کیسون با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صفر تا صد ماجرای فسخ قرارداد کیسون از زبان شهردار اهواز

صفر تا صد ماجرای فسخ قرارداد کیسون از زبان شهردار اهواز