مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 خرداد 1399 ساعت 08:402020-06-18اجتماعي

اینجا کوچه ها هم کتاب می خوانند/ گردهمایی مشاهیر ادبی در «تاج آباد»


اینجا «تاج آباد» است روستایی در دل همدان که نام نویسندگان و شاعران بزرگ جهان در قرون مختلف را بر سردر کوچه های خود قرار داده است و نامشان در گوشه گوشه این بهشت گمشده حک شده است.

- خبرگزاری فارس- سولماز عنایتی؛ وارد بهشت گمشده که می شویم سمت چپ افسانه باران و کمی آن طرف تر درست مقابل گلشن راز محله صد سال تنهایی است، پس از گذر از صد سال تنهایی می رسیم به قانون و شاهنامه، کمی جلوتر مثنوی و معنوی و بوستان است و دست آخر هم مسیر سبز.

سبز و بکر گوشه ای از بهشت خداست، بهشتی با صوت ناب حافظ خوانی و قرائت قرآن، کیمیاگر می شوی مابین قانون و مثنوی مابین علم و دانش بوعلی یا کلام سحرآمیز برخواسته از نی مولوی، شاید هم شعر خداوندگار غزل، همان سعدی شیرین سخن.

همانجا فردوسی از داد و دهش می گوید تا به نیکویی برسیم و مقام فریدون حاصل آید، انسان باید همچون رستم در هر کارزاری خاضعانه در برابر پروردگار سر تعظیم فرود آورد، رستم علیرغم زور بازویش می آموزد که پیروزی در گرو یاری خداست.

از درهم تنیدن سیلاب بهاری و دُن آرام به مناجات می رسیم باز هم کمی آن طرف تر گلستان شده تا حافظ بلبل را نعره زنان روانه سراپرده گل کند و رندانه به تماشای نگرانی نرگس از شقایق بنشیند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اینجا کوچه ها هم کتاب می خوانند/ گردهمایی مشاهیر ادبی در «تاج آباد»

اینجا کوچه ها هم کتاب می خوانند/ گردهمایی مشاهیر ادبی در «تاج آباد»