مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 خرداد 1399 ساعت 11:452020-06-18اقتصادي

احداث خطوط دوم ریلی موجب افزایش ایمنی و سرعت قطار می شود


معاون فنی و امور زیربنایی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی گفت: با ایجاد خط دوم ریلی ضمن افزایش سرعت قطار و ایمنی تردد، زمینه صرفه جویی قابل توجه در سوخت نیز مهیا می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سید مصطفی داودی مراسم افتتاح خط دوم راه آهن قزوین به کرج که روز پنجشنبه به صورت ویدئو کنفرانس با دستور رییس جمهوری آغاز شد در محل ایستگاه راه آهن قزوین اظهار داشت: شبکه ریلی در ردیف شبکه حمل و نقل سبز و ایمن محسوب می شود که با استقبال مردم و مسافران نیز روبروست و باید این شبکه را با سرعت توسعه بخشیم.

وی اضافه کرد: شبکه ریلی از اهمیت، اعتماد و ایمنی بالایی در میان مردم برخوردار است به طوری که وقتی یک حادثه ریلی در طول چند ماه یا یک سال رخ می دهد در رسانه های بسیار بزرگ جلوه داده می شود زیرا مردم به دلیل ایمنی باا حتی انتظار یک حادثه را ندارند.

داودی گفت: در شبکه جاده ای در بهترین حالت و وجود سوخت یورو 4 میزان مصرف سوخت تا یک هفتم به محیط زیست آسیب می زند در حالی که این میزان در شبکه ریلی و استفاده از قطار این آسیب تا یک بیست و چهارم کاهش می یابد.

معاون فنی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی تصریح کرد: در دهه های گذشته تمام ایستگاههای راه آهن به دلیل شرایط هر زمان معمولاً در خارج از شهرها و محدوده های بیابانی احداث شده بود اما امروز اکثر ایستگاه ها به دل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احداث خطوط دوم ریلی موجب افزایش ایمنی و سرعت قطار می شود

احداث خطوط دوم ریلی موجب افزایش ایمنی و سرعت قطار می شود