مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 خرداد 1399 ساعت 12:352020-06-18پزشكي

به صدا درآمدن زنگ خطر شرایط بحرانی کرونا در مرکزی


در صورت تداوم عدم رعایت نکات بهداشتی تا 2 هفته دیگر ایجاد وضعیت بحرانی در استان مرکزی نسبت به این بیماری پیش بینی و تخت های بیمارستانی اشغال می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سید محمد جمالیان روز پنج شنبه در آیین رونمایی از کیت تشخیص همزمان ویروس کرونا و آنفولانزا تیپ A و B در اراک، اظهار کرد: یکی از نگرانی های کادر درمانی کشور در فصل پاییز و زمستان که با شیوع آنفولانزا انجام کارهای تشخیصی مربوط به کووید 19 هزینه بر خواهد بود و به همین دلیل یکی از برنامه های وزارت بهداشت اختراع کیت تشخیص همزمان شناسایی کرونا و آنفولانزای A و B بود.

وی ادامه داد: در دانشگاه علوم پزشکی اراک، آزمایشگاه تخصصی امام رضا (ع) در کنار خدمات ارزنده در طی این 4 ماه، کارهای پژوهشی خوبی را انجام داده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: ساخت کیت تشخیص کرونا و آنفولانزایA و B یکی از 54 طرح تحقیقاتی بود که مصوب شد که می تواند در یک ساعت و 25 دقیقه نمونه را شناسایی کند.

این کیت ساخته شده توسط متخصصان اراکی از لحاظ اقتصادی یک سوم کیت های مشابه خارجی واردشده از چن و آلمان است.

وی افزود: این کیت با حمایت شرکت های تولید کننده آماده است تا به تولید انبوه برسد و در تلاش هستیم تا پایان پاییز و زمستان از این کیت در کشور استفاده شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

به صدا درآمدن زنگ خطر شرایط بحرانی کرونا در مرکزی

به صدا درآمدن زنگ خطر شرایط بحرانی کرونا در مرکزی