مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 خرداد 1399 ساعت 14:252020-06-18پزشكي

300 بیمار کلیوی از خدمات درمانی تامین اجتماعی بهره مند هستند


مدیر درمان تامین اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری گفت: 300 بیمار کلیوی از خدمات درمانی تامین اجتماعی در این استان بهره مند هستند.

- محمود جاوید گفت: هرسال حدود هشتاد میلیارد ریال هزینه بیماران دیالیزی تحت پوشش سازمان می شود.

وی گفت: امروزه با شیوع به نسبت بالای بیماری های کلیوی درکشور، اقدامات پیشگیرانه از جمله اصلاح شیوه زندگی، بیش از پیش ضرورت دارد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری گفت: کلیه ها به دلایل مختلف در وضعیت نارسایی و یا مرگ سلولی قرار می گیرند و فرد را برای ادامه زندگی محتاج دیالیز و یا پیوند کلیه می کنند.

وی گفت: در واقع دیالیز عملیاتی است که جایگزینی برای بسیاری از عملکردهای طبیعی کلیه ها است و به افراد این شانس را می دهد که بتوانند زندگی را به نحو مطلوبی ادامه دهند که به دو روش همودیالیز و دیالیز صفاقی انجام می شود.

وی در ادامه افزود: مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان در دو بخش درمان مستقیم و درمان غیر مستقیم کلیه هزینه های بیماران دیالیزی تحت پوشش بیمه ای را برعهده دارد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در حال حاضر حدود 300 پرونده فعال در درمان غیر مستقیم وجود دارد که در سال 98 در مجموع بیماران جهت انجام دیالیز 23 هزار و83 مورد جلسه مراجعه کرده اند که در حدود 72 میلیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

300 بیمار کلیوی از خدمات درمانی تامین اجتماعی بهره مند هستند

300 بیمار کلیوی از خدمات درمانی تامین اجتماعی بهره مند هستند