مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 خرداد 1399 ساعت 07:252020-06-19اقتصادي

آیا رکوردشکنی مصرف آب در قم ادامه دارد؟


آمار چند سال اخیر بیانگر رکوردشکنی مصرف آب در روزهای گرم تابستانی در قم است، امری که می تواند با «مدیریت جامع آب» و «همیاری مردم – مسؤولان»، - خبرگزاری فارس - حسن شیخ حایری: وقتی مصرف آب در روزهای گرم تابستانی قم در سال گذشته با افزایشی 12 درصدی نسبت به سال 97 به رکورد 5 هزار و 600 لیتر در ثانیه رسید و ظرفیت تولید نیز همین مقدار بود، می توان نتیجه گرفت که عدم رعایت مدیریت جامع آب توسط مردم و مسؤولان در تابستان سال جاری می تواند به روشن شدن دوباره چاه های شهری و همچنین کاهش کیفیت و حتی شور شدن دوباره آب بینجامد.

در این باره مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم چنین بیان می دارد که سرانه مصرف آب در قم، به عنوان منطقه ای گرم و خشک، بیش از 170 لیتر در شبانه روز است، در حالی که هر فرد با حدود 80 لیتر در روز هم می تواند زندگی مطلوبی داشته باشد.

  تردیدی نیست که مسئله تأمین و استفاده بهینه از مایه حیات یعنی آب بویژه آب سالم قابل شُرب، یک امر مهم همیشگی و البته یکی از بحث برانگیزترین و  حساس ترین مسائل بشر بوده، هست و خواهد بود.

شاید یکی از مهم ترین دلایل این امر را بتوان در محدودیت منابع جستجو کرد، یعنی اگرچه آمار و ارقام نشان می دهد که سه چهارم کره زمین را آب فرا گرفته، اما بیش از 97 درصد از این مقدار، آب شور و غیر قابل آشامیدن و تنها کمتر از سه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا رکوردشکنی مصرف آب در قم ادامه دارد؟

آیا رکوردشکنی مصرف آب در قم ادامه دارد؟