مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 خرداد 1399 ساعت 08:052020-06-19سياسي

اجمالی/ حیا سلامت روان جامعه را تأمین می کند


امام جمعه رشت با اشاره به اقسام مختلف حیا گفت: نهادینه شدن حیا و عفت در انسان بهداشت روان خانواده را تأمین کرده و جامعه را از بروز برخی مشکلات و ناهنجاری ها حفظ می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، آیت الله رسول فلاحتی امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان رشت در مصلای بزرگ این شهرستان با تأکید بر توجه به حیا و عفت در انسان اظهار کرد: نهادینه شدن حیا و عفت در انسان بهداشت روان خانواده را تضمین کرده و جامعه را از بروز برخی مشکلات و ناهنجاری ها حفظ می کند.

وی با اشاره به حیای انبیا و رعایت عفت حضرت ابراهیم (ع) گفت: اگر حیا و شرم در لایه های وجودی انسان نفوذ کند سلامت روح و روان انسان تأمین خواهد شد.

امام جمعه رشت با اشاره به فرمایشات حضرت امام صادق (ع) افزود: در برخی روایات می خوانیم که در زندگی باید از خدا عافیت طلبید چراکه انسانی که سالم نیست نمی تواند به خودش و جامعه خدمت کند، امام صادق (ع) حیا را مایه انس و آرامش انسان می دانند.

فلاحتی با اشاره به اقسام مختلف حیا بیان کرد: نخستین قسمت حیا آن است که انسان در برابر خدا و پیامبر حیا کند و زندگی خود را طوری تنظیم کند که حداقل در برابر خدا حیا کند.

این خبر تکمیل می شود .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجمالی/ حیا سلامت روان جامعه را تأمین می کند

اجمالی/ حیا سلامت روان جامعه را تأمین می کند