مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 خرداد 1399 ساعت 03:102020-06-19فرهنگي

هنرهای در حال فراموشی میبد جان تازه می گیرند


فرماندار میبد از ایجاد بازارچه صنایع دستی در راستای احیاء و زنده نگه داشته شدن هنرهای  سنتی در حال فراموش شدن این شهرستان میبد خبر داد.

- ایسنا/یزد فرماندار میبد از ایجاد بازارچه صنایع دستی در راستای احیاء و زنده نگه داشته شدن هنرهای  سنتی در حال فراموش شدن این شهرستان میبد خبر داد.

حسین فلاح در گفت وگو با ایسنا با بیان این که هنرهای سنتی و صنایع دستی از برجسته ترین مظاهر فرهنگی و هنر یک شهر محسوب می شوند، گفت: آنچه که امروزه به عنوان هنر سنتی یا اشیا قیمتی به جا مانده است، از هنرهای سنتی و صنایع دستی گذشتگان بوده که با ممارست جهت حفظ آنها، امروز به دست نسل کنونی رسیده است.

وی افزود: ارزش های هنری خلق شده به دست توانمند هنرمندان و صنعتگران هنرهای سنتی و صنایع دستی بر اثر گذشت زمان، امروزه ارزش تاریخی نیز یافته اند لذا نباید به دست فراموشی سپرده شوند چرا که وظیفه داریم آنها را به نسل های آینده نیز منتقل کنیم تا فرهنگ اصیل شهرمان به خاطره ها نپیوندد.

فلاح در ادامه بیان کرد: بی تردید آنچه امروز از آنها به عنوان هنرهای سنتی و صنایع دستی یاد می کنیم و برایمان ظهور و ثبوت می یابند، حاصل تلاش های بی دریغ و دلسوزانه نسل های گذشته است و اگر چنین نبود اکنون قادر به نشان دادن این آثار و محصولات به عنوان افتخارات و هویت خود نبودیم، پس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هنرهای در حال فراموشی میبد جان تازه می گیرند

هنرهای در حال فراموشی میبد جان تازه می گیرند