مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 خرداد 1399 ساعت 03:552020-06-20اجتماعي

اهمیت دوره پیش دبستانی در شناسایی و مداخله به هنگام مشکلات شناختی و ارتباطی


مدیر تشخیص سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: با توجه به طرحی که دنیا در پیش گرفته است که شناسایی و مداخله به هنگام است، یکی از جاهایی که می شود این کار را انجام داد، - پیش دبستانی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، از 15 تیرماه در 1200 پایگاه اولیه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان آغاز می شود.

در این سنجش اندازه گیری توده بدنی، بینایی و شنوایی سنجی و سوابق بیماری در کودکان سنجیده می شود و کارت واکسن و شناسنامه پدر و مادرها نیز نیاز است.

در 60 هزار پایگاه مدارس ابتدایی نوبت دهی را انجام می دهند.

با توجه به تعیین 2200 پایگاه تخصص، نزدیک به 20 هزار نیرو در این طرح فعال هستند.

فرخ لقا عکافی دارای دکترای مشاوره مدیر تشخیص سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص اینکه در نشست خبری رییس این سازمان اعلام شد که سنجش آمادگی تحصیلی کودکان در بدو ورود به دبستان به گونه ای است که وابسته به اینکه کودکان پیش دبستانی رفته اند یا نه نیست، گفت: تستی که ما در چند مرحله انجام می دهیم به تحلیل های شناختی و عملکردی بچه ها بر می گردد.

در واقع ما در این تست ها حیطه های شناختی، ارتباطی، حرکتی، حل مساله و روانی بچه ها را سنجش می کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهمیت دوره پیش دبستانی در شناسایی و مداخله به هنگام مشکلات شناختی و ارتباطی

اهمیت دوره پیش دبستانی در شناسایی و مداخله به هنگام مشکلات شناختی و ارتباطی