مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 خرداد 1399 ساعت 04:052020-06-20بين الملل

بازنگری در توافق ها و قطع معاملات تجاری، پیشنهاد قانونگذاران عراقی برای مهار ترکیه


عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق از دولت این کشور خواست تا ترکیه را به منظور توقف نقض های مکرر در خاک عراق، تحت فشار قرار دهد.

- عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق از دولت این کشور خواست تا ترکیه را به منظور توقف نقض های مکرر در خاک عراق، تحت فشار قرار دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از بغداد الیوم، کریم علیوی، عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق در گفت وگویی ویژه خاطرنشان کرد، عملیات هوایی پیاپی ترکیه در خاک عراق به رغم محکومیت ها و مخالفت از سوی دولت این کشور، هنوز ادامه دارد.

علیوی بر لزوم توقف اینگونه نقض ها، بازنگری توافقات امضا شده میان دو کشور و نیز اشاره ضمنی به قطع معامله های تجاری و اقتصادی با هدف تحت فشار قرار دادن آنکارا جهت ممانعت از اینگونه نقض ها تاکید کرد.

از سوی دیگر، کاطع الرکابی، یکی از اعضای کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق تصریح کرد، دولت عراق باید علیه ترکیه به سازمان ملل شکایت کند.

وی همچنین گفت: ما باید علیه اقدامات ترکیه در خصوص بمباران های پیاپی مناطقی از اقلیم کردستان عراق به سازمان ملل شکایت کنیم.

الرکابی عنوان داشت: کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق خواستار این است که دولت این کشور از تمامی امکانات و توانمندی های خود جهت ممانعت از تکرار نقض آشکار حاکمیت این کشور از سوی ترکیه استفاده ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازنگری در توافق ها و قطع معاملات تجاری، پیشنهاد قانونگذاران عراقی برای مهار ترکیه

بازنگری در توافق ها و قطع معاملات تجاری، پیشنهاد قانونگذاران عراقی برای مهار ترکیه