مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 خرداد 1399 ساعت 04:352020-06-20سياسي

چمران؛ جمع اضداد/او منحصر در قرائت یک فرد یا جریان خاص نیست


مصطفی چمران از معدود شخصیت هایی است که همه جناح های سیاسی، از ملی مذهبی تا اصولگرا و اصلاح طلب و دیگران، درباره او سخن گفته و هریک روایت خود را دقیق تر و کامل تر می داند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حمید قزوینی روزنامه نگار و پژوهشگر تاریخ شفاهی و ادبیات مقاومت به مناسبت سالگرد شهادت شهید دکتر مصطفی چمران در یادداشتی به یک ویژگی شخصیتی مهم این چهره تاثیرگذار جریان مقاومت پرداخته است.

قزوینی مسئول پروژه تاریخ شفاهی موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر و مورخ کتاب هایی چون یاران موفق: خاطرات آیت الله سیدمرتضی مستجابی ، حدیث روزگار: خاطرات استاد سیدهادی خسروشاهی ، خاطرات محمدرضا حافظ نیا ، من و آقاموسی: خاطرات آیت الله عبدالجلیل جلیلی از امام موسی صدر است.

می دانیم که شهید چمران از اصحاب خاص امام موسی صدر بود و این دو شخصیت برجسته تاریخ مشترک مهمی باهم دارند.

یادداشت حمید قزوینی را در ادامه بخوانید: مصطفی چمران از معدود شخصیت هایی است که همه جناح های سیاسی، از ملی مذهبی تا اصولگرا و اصلاح طلب و دیگران، درباره او سخن گفته و هریک روایت خود را دقیق تر و کامل تر می داند.

در سال های اخیر شماری از نویسندگان و هنرمندان، تلاش کرده اند با تمرکز بر قطعاتی از زندگی این چهره دوست داشتنی، آنچه خود مطلوب می دانند، در قاب هایی کوچک و ناقص و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چمران؛ جمع اضداد/او منحصر در قرائت یک فرد یا جریان خاص نیست

چمران؛ جمع اضداد/او منحصر در قرائت یک فرد یا جریان خاص نیست