مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 خرداد 1399 ساعت 04:402020-06-20ورزشي

فوتبالی که برای دیار زیتون دقیقه 80 نداشت/دردی به نام بی خبری


در شامگاه 31 خرداد سال 69 انگار زمین از شدت تب زیاد به خود لرزید و با لرزش خود بیش از 35 هزار نفر از مردم را کشته، 60 هزار نفر را مجروح و نیم میلیون نفر هم بی خانمان کرد و داغ بزرگی بر دل مردمان مظلوم دیار زیتون گذاشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رودبار، فصل زیبای بهار برای تمام مردم فصل سرزندگی، شادابی، نشاط و فصل آواز بلبل و دیگر پرندگان است ولی فصل بهار برای مردم غیور گیلان و دیار زیتون (شهرستان رودبار) بسیار تلخ، ناگوار بوده و این مردم هیچ وقت این خاطره تأسف بار را فراموش نمی کنند.

در سال 69 و در جام جهانی 1990 وقتی تیم فوتبال مکزیک آن گل استثنایی را برابر آلمان به ثمر رساند مرکز لرزه نگاری جهان یک زلزله خفیف را در این کشور ثبت کرد، در زمان زلزله رودبار جام جهانی 1990 به طور مستقیم از تلویزیون جمهوری اسلامی پخش می شد و مردم فوتبال دوست ایران که یکی از پروپاقرص ترین تماشاگران فوتبال هستند بی صبرانه منتظر آغاز بازی ها بودند تا از دیدن بازی های بی شمار جام جهانی لذت ببرند.

  هنوز 30 دقیقه از نیمه شب آخرین روز بهار سال 69 در شهرستان رودبار نگذشته بود که مردم گیلان پای گیرنده های تلویزیون نشسته و منتظر بودند تا داور اتریشی سوت آغاز بازی اسکاتلند و برزیل را در ورزشگاه دل آلپی تورین بزند؛ آن لحظه نحس و مرگبار فرا رسید و زلزله 7.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فوتبالی که برای دیار زیتون دقیقه 80 نداشت/دردی به نام بی خبری

فوتبالی که برای دیار زیتون دقیقه 80 نداشت/دردی به نام بی خبری