مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 خرداد 1399 ساعت 06:252020-06-20پزشكي

بیماری LSD، به انسان منتقل نمی شود


بیماری لامپی اسکین (LSD) یک بیماری ویروسی در دام سنگین (گاو و گوساله) است که می تواند خسارات اقتصادی فراوانی به صنعت دامپروری وارد کند.

- ایسنا/کرمان مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: بیماری لامپی اسکین (LSD) یک بیماری ویروسی در دام سنگین (گاو و گوساله) است که می تواند خسارات اقتصادی فراوانی به صنعت دامپروری وارد کند.

دکتر حسین رشیدی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیماری بیماری لمپی اسکین جزء بیماریهای اخطار کردنی محسوب می شود، عنوان کرد: واکسیناسیون دام های سنگین استان علیه بیماری LSD به منظور کنترل و پیشگیری این بیماری از 5 خرداد آغاز شده و تا پوشش 80 تا 100 درصدی دام های سنگین استان ادامه خواهد داشت.

رشیدی گفت: علاوه بر واکسیناسیون، کنترل جمعیت حشرات و کنه ها (سم پاشی اماکن دامی) نیز می تواند از راه های پیشگیری این بیماری باشد.

وی از جمله عوارض این بیماری را ایجاد خسارات اقتصادی به دلیل کاهش شدید تولید شیر، افت تولید و هزینه های درمان عنوان کرد و بیان کرد: ویروس عامل بیماری لمپی اسکین نسبت به شرایط نامساعد محیطی (خشکی، سرما، گرما و .

) بسیار مقاوم است ضمن آنکه بیماری لامپی اسکین با ناقلین مگس و کنه منتقل می شود و انتشار این بیماری از طریق این ناقلین می تواند باعث گسترش این بیماری به صورت خیلی سریع شود بنابراین اغلب شاهد بروز ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماری LSD، به انسان منتقل نمی شود

بیماری LSD، به انسان منتقل نمی شود