مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 خرداد 1399 ساعت 07:252020-06-20اقتصادي

گراس های علوفه ای در البرز به سازی می شوند


رییس بخش فیزیولوژی مولکولی پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی گفت: به نژادی و تولید گراس های علوفه ای متحمل به سرما و کم آبی در دستور کار پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی قرار گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرج، دکتر بابک ناخدا، رییس بخش فیزیولوژی مولکولی پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی، گفت: در شرایطی که روز به روز بر اهمیت و جایگاه فرآورده های دامی در سبد غذایی خانوارها افزوده می شود، صنعت دامداری و دامپروری کشور برای تامین فرآورده های دامی مورد نیاز با محدودیت های مختلفی مواجه است که مهمترین آنها کمبود منابع تولید علوفه و خوراک دام است.

متاسفانه در کشور ما به تولید، مدیریت و اصلاح گیاهان علوفه ای در مقایسه با سایر محصولات زراعی استراتژیک مانند گندم کمتر توجه شده که پیامد آن از یک سو، کمبود گوشت و مواد پروتیینی و از سوی دیگر، چرای بی رویه دام در مراتع است.

وی با اشاره به تبعات ناگوار برداشت بیش از حد از علفزارها و مراتع که به تخریب و نابودی بخش عظیمی از پوشش گیاهی آنها، حذف گونه های خوشخوراک، فرسایش شدید خاک این مناطق و نابودی ذخایر ژنتیکی منجر شده است، اظهار داشت: کشورهای پیشرفته با سرمایه گذاری در بخش های مختلف کشاورزی به ویژه در عرصه مراتع و شناسایی و اصلاح انواع گیاهان علوفه ای زمستانه و تابستانه از انواع خانواده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گراس های علوفه ای در البرز به سازی می شوند

گراس های علوفه ای در البرز به سازی می شوند