مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 خرداد 1399 ساعت 08:052020-06-20فرهنگي

گنبد علویان همدان مرمت می شود


معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان اعلام کرد: تزیینات بنای تاریخی گنبد علویان در اثر عوامل جوی به شدت دچار آسیب شده است و مرمت خواهد شد.

- ایسنا/همدان معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان اعلام کرد: تزیینات بنای تاریخی گنبد علویان در اثر عوامل جوی به شدت دچار آسیب شده است و مرمت خواهد شد.

احمد ترابی ادامه داد: با توجه به اینکه تزیینات این بنا در بارش های اخیر دچار خسارت و تخریب شده است گروهی از کارشناسان اداره کل و معاون اداره میراث فرهنگی استان همدان و مشاور معرفی شده وزارتخانه از این بنا در روز گذشته بازدیدی انجام دادند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان، وی اضافه کرد: این تزیینات شامل گچ بری و آجرکاری هستند که مقرر شد مشاور در اسرع وقت نسبت به تهیه طرح آن ها اقدام کند.

ترابی خاطرنشان کرد: گنبد علویان در چهارباغ علویان در نزدیکی میدان امامزاده عبدالله(ع) شهر همدان قرار دارد و یکی از شاهکارهای معماری و گچ بری بعد از اسلام در همدان است.

معاون میراث فرهنگی همدان یادآور شد: این اثر معماری با شماره 94 در تاریخ 1310/10/15 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و در میان نمونه های به جا مانده معماری دوره اسلامی بی نظی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گنبد علویان همدان مرمت می شود

گنبد علویان همدان مرمت می شود