مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 خرداد 1399 ساعت 08:152020-06-20بين الملل

سازمان ملل 2 بار کودکان یمنی را کشته است/ حمایت از ریاض به بهای خون کودکان


وزیر بهداشت یمن از اقدام سازمان ملل در خط زدن نام عربستان سعودی از لیست سیاه کشورهای ناقض حقوق کودکان به شدت انتقاد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از المسیره، طه المتوکل وزیر بهداشت یمن اعلام کرد که سازمان ملل 2 مرتبه کودکان یمنی را کشته است نخست با سکوت در برابر تجاوز به یمن و محاصره این کشور توسط ائتلاف سعودی و دوم با حذف نام عربستان از لیست قاتلان کودکان با وجود شواهد و گزارش های سازمان ملل در این خصوص.

وی در ادامه افزود: بیش از 7 هزار کودک یمنی در جریان حملات ائتلاف سعودی به شهادت رسیده و یا زخمی شده اند و سازمان ملل بدون هیچ خجالتی نام عربستان را از این لیست خط می زند.

المتوکل خاطرنشان کرد: تنها بعد از گذشت یک هفته از خط خوردن نام عربستان از لیست قاتلان کودکان، شاهد کشته و زخمی شدن 37 کودک به دست ائتلاف سعودی در یمن بودیم.

تعداد نوزادان زیر 28 روز که به دلیل محاصره و تجاوزات ائتلاف سعودی در یمن کشته می شوند 20 درصد از آمار کل نوزادان را در این کشور تشکیل می دهد که رقم بسیار بالایی است.

وی در ادامه افزود: ما امروزه برای رسوا کردن جنایت سازمان ملل در حق کودکان یمنی و متوقف کردن جنایات ائتلاف سعودی به آزادگان جهان دل خوش کرده ایم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمان ملل 2 بار کودکان یمنی را کشته است/ حمایت از ریاض به بهای خون کودکان

سازمان ملل 2 بار کودکان یمنی را کشته است/ حمایت از ریاض به بهای خون کودکان