مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 خرداد 1399 ساعت 10:152020-06-20دانش

کسوف فردا تا 14 سال آینده تکرار نمی شود


رییس مرکز آسمان نمای دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به پوشیدگی 57 درصدی خورشید در کسوف فردا در مشهد، گفت: تا حدود 14 سال دیگر هیچ خورشیدگرفتگی دیگری را با این درصد نمی توان مشاهده کرد.

- محمدهادی طباطبایی یزدی در گفت وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه خورشیدگرفتگی فردا از ساعت 9 صبح آغاز و تا ساعت 11:59 دقیقه که ماه کاملاً کنار می رود، ادامه دارد، گفت: اوج خورشیدگرفتگی در مشهد ساعت 10:30 صبح خواهد بود.

وی بیان کرد: این خورشیدگرفتگی از نوع حلقوی است.

حلقوی بسیار نادر است و هنگامی که ماه موفق به پوشاندن کامل قرص خورشید نمی شود، حلقه ای دور ماه از خورشید بر جای می ماند که خورشید گرفتگی حلقوی تشکیل می شود.

رییس مرکز آسمان نمای دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: در استان برای مقدار پوشیدگی مقادیر مختلفی وجود دارد که در شهر مشهد 57 درصد، در شمال غربی استان حدود 55 درصد و در جنوب شرقی استان هم نزدیک 58 درصد خورشید گرفته می شود.

وی با بیان اینکه تقریباً در شهر مشهد تا حدود 14 سال دیگر هیچ خورشیدگرفتگی دیگری را نمی توان تا این درصد مشاهده کرد، گفت: علاقه مندان می توانند عینک خورشیدگرفتگی را از آسمان نمای دانشگاه فردوسی مشهد و مراکزی مانند فرهنگسرای علوم و نجوم یا پارک وحدت برای دریافت عینک خورشید گرفتگی دریافت کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کسوف فردا تا 14 سال آینده تکرار نمی شود

کسوف فردا تا 14 سال آینده تکرار نمی شود