مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 خرداد 1399 ساعت 11:102020-06-20اجتماعي

طلاق عاطفی چه بلایی بر سر فرزندان می آورد؟


طلاق عاطفی حالتی است که زن و شوهر با هم زندگی می کنند اما روابط مناسب و سازنده ای ندارند و این سبک زندگی همچون بلایی بر سر فرزندان نازل می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجی پلاس ، شایسته زنجیران روانشناس خانواده و مشاور درباره طلاق عاطفی زوجین، اظهار کرد: هیچ جامعه ای بدون داشتن خانواده های سالم نمی تواند ادعای سلامت کند و هیچ یک از آسیب های اجتماعی بی تأثیر از خانواده پدید نیامده است.

این روانشناس گفت: یکی از مهمترین آسیب های خانوادگی طلاق است ، اما آمار رسمی طلاق به طور کامل نشان دهنده میزان ناکامی همسران در زندگی زناشویی نیست، زیرا در کنار آن آمار بزرگتری به طلاق های عاطفی اختصاص دارد.

وی با اشاره به اینکه طلاق عاطفی به سردی عاطفه در رابطه میان زن و شوهر گفته می شود، رابطه ای که در واقع ضعف ارتباط عاطفی زن و شوهر را در پی دارد، ادامه داد: طلاق عاطفی به معنای زندگی های خاموش و خانواده های توخالی است که زن و مرد در کنار هم به سردی زندگی می کنند و تقاضای طلاق قانونی نمی کنند.

زنجیران تصریح کرد: طلاق هم می تواند صورت آشکار و رسمی به خود گیرد که طی آن زوجین از یکدیگر جدا می شوند و فرزندان با یکی از والدین خود زندگی می کنند و هم می تواند صورت پنهان به خود گیرد که در نتیجه آن، خانواده فقط ساختار بیرونیش را حفظ می کند و از درون تهی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طلاق عاطفی چه بلایی بر سر فرزندان می آورد؟

طلاق عاطفی چه بلایی بر سر فرزندان می آورد؟