مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 خرداد 1399 ساعت 13:102020-06-20بين الملل

شمارش معکوس برای ماموریت کاوشگر مریخ 2020 ناسا


کاوشگر مریخ 2020 (Mars 2020) ناسا که با نام مریخ نورد استقامت هم شناخته می شود، به زودی باید به فضا پرتاب شود و با وجود چالش های پیش رو و وضعیت حال حاضر دنیا، - ، آژانس فضایی آمریکا به زودی کاوشگر مریخ 2020 را به عنوان تازه ترین و پیشرفته ترین وسیله اکتشافی خود، به سطح سیاره سرخ خواهد فرستاد؛ حدود 8 سال است که این پروژه استارت خورده و از ابتدا تاکنون، چالش های زیادی بر سر راه عملی کردن ماموریت این مریخ نورد بود.

در حال حاضر هم هر روز به تاریخ از پیش تایین شده ناسا براش شروع ماموریت نزدیک تر می شویم و این طور که به نظر می رسد، سازمان فضایی ایالات متحده قصد عقب انداختن پرتاب پیش رو را ندارد.

مریخ نورد 2020 مدتی پیش به صورت رسمی استقامت (Perseverance) نام گذاری شد و بر اساس اطلاعات موجود، فناوری ها و امکانات آن تفاوت های بسیاری با چهار کاوشگر دیگری بوده که پیش از این، توسط ناسا به سیاره سرخ فرستاده شده بودند.

گفته شده که علاوه بر چترهای مخصوصی که برای فرود استقامت روی سطح مریخ در نظر گفته شده اند، این ربات پیشرفته به همراه خود یک هلیکوپتر کاوشی را به مقصد می برد تا امکان بررسی گسترده سیاره را فراهم کند.

با این حال، به نظر می رسد که مهم ترین چالش حال حاضر برای عملی کردن ماموریت کاوشگر مریخ 2020 به فاصله زمین تا مریخ مربوط می شود؛ به صورت معمول تخمین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شمارش معکوس برای ماموریت کاوشگر مریخ 2020 ناسا

شمارش معکوس برای ماموریت کاوشگر مریخ 2020 ناسا