مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 خرداد 1399 ساعت 14:152020-06-20بين الملل

السیسی یک پایگاه نظامی جدید در مرز لیبی افتتاح کرد


همزمان با شکست نیروهای شرق لیبی به فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر، رییس جمهور مصر امروز یک پایگاه نظامی دریایی در نزدیکی مرز لیبی را افتتاح کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، عبدالفتاح السیسی رییس جمهور مصر یک پایگاه نظامی دریایی  با نام جرجوب در سواحل دریای مدیترانه در شهر مرسی مطروح واقع در نزدیکی مرز لیبی را افتتاح کرد.

وبگاه العربی الجدید به نقل از برخی منابع خاص با اعلام این خبر گزارش کرد که طی چند روز گذشته تجهیزات نظامی و تحرکاتی برای آماده سازی پایگاه جدید مشاهده شده است.

این پایگاه جدید با حضور السیسی، محمد زکی وزیر دفاع، محمد فرید حجازی رییس ستاد مشترک ارتش و شماری از فرماندهان اصلی نیروهای مسلح افتتاح شد.

  افتتاح این پایگاه در حالی است که اوضاع لیبی به دنبال شکست نیروهای شرق لیبی به فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر متشنج شده و مصر از تصمیم ترکیه برای ایجاد پایگاه های نظامی در لیبی احساس نگرانی می کند.

از سوی دیگر نیروهای مسلح مصر تمرینات دریایی خود در پایگاه دریایی برنیس در سواحل دریای سرخ را اوایل هفته گذشته به پایان برد و این تمرینات شامل برنامه ریزی و اجرای تعدادی از تمرینات مهم از جمله دفاع هوایی علیه اهداف هوایی دشمن و تمرینات دریانوردی بود که طی آن میزان قدرت یگان های دریایی شرکت کننده در این تمرین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

السیسی یک پایگاه نظامی جدید در مرز لیبی افتتاح کرد

السیسی یک پایگاه نظامی جدید در مرز لیبی افتتاح کرد