مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 خرداد 1399 ساعت 21:552020-06-20اقتصادي

بورس مسکن زمینه ساز افزایش قیمت است/پیش فروش دانگی بهترین روش تامین مالی ساخت


عضو سابق شورای عالی مسکن و شهرسازی گفت: بورس مسکن زمینه افزایش قیمت را فراهم می کند و دولت برای تامین مالی پروژه های ساخت مسکن باید به سمت پیش فروش مسکن و استفاد از شیوه فروش زمین اقساطی برود.

- مقداد همتی کارشناس حوزه مسکن، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به تلاش نهادهای تصمیم گیر مبنی بر تسهیل شرایط حضور مسکن در بازار بورس، عنوان کرد: ماهیت کالای مسکن بسیار متفاوت تر و پیچیده تر از سایر کالاهای اساسی است.

علاوه بر تفاوت های اقتصادی نظیر غیر منقول بودن خانه، کالای مسکن، اساسی ترین نیاز خانوارها و غیر قابل جایگزین است که این امر تصمیم گیری برای این موضوع را پیچیده می کند.

از طرفی حضور کالای صددرصد مصرفی نظیر مسکن در بازارهای سرمایه ای با منطق اقتصادی در تضاد است.

عضو سابق شورای عالی مسکن و شهرسازی کشور در تشریح تاثیر حضور مسکن در بازار بورس، اظهار داشت: تلاش وزارت راه و شهرسازی مبنی بر فروش متری زمین در بورس به جهت افزایش تقاضایی که به وجود می آورد، شرایط را برای افزایش قیمت زمین مهیا می سازد.

وی در بیان دیگر دلایل نادرست بودن تصمیم فروش متری زمین و مسکن در بورس، افزود: تجربه نشان داده است که بازار مسکن معمولا با دوره های رکود طولانی مدت مواجه می شود، از این رو کالای مسکن شرایط حضور در بازار بورس را ند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بورس مسکن زمینه ساز افزایش قیمت است/پیش فروش دانگی بهترین روش تامین مالی ساخت

بورس مسکن زمینه ساز افزایش قیمت است/پیش فروش دانگی بهترین روش تامین مالی ساخت