مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 تیر 1399 ساعت 05:052020-06-21پزشكي

کرونا در برخی موارد باعث سکته مغزی شده است


عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: مطالعات نشان می دهد که در نتیجه افزایش لخته شدن خون، سکته های مغزی با کووید-19 پیوند خورده و حتی افراد جوان بدون عوامل خطر قبلی برای سکته مغزی نیز وجود لخته خون در سرخرگ های مغز را تجربه کرده اند.

- ایسنا/البرز عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: مطالعات نشان می دهد که در نتیجه افزایش لخته شدن خون، سکته های مغزی با کووید-19 پیوند خورده و حتی افراد جوان بدون عوامل خطر قبلی برای سکته مغزی نیز وجود لخته خون در سرخرگ های مغز را تجربه کرده اند.

این گاهی اوقات بلافاصله و گاهی اوقات پس از 10 روز از ابتلا به عفونت رخ داده است.

دکتر محمد توانگر جراح مغز و اعصاب و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز در خصوص نشانه های کرونا وقتی به مغز می زند گفت: طبق مطالعات صورت گرفته کروناویروس می تواند از طریق ACE2هم وارد بافت عصبی شود و علائم عصبی بدهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی افزود : کووید 19 به دلیل جهش هایی که داشته علائم متفاوتی را در افراد مختلف از خود بروز داده است.

هرچند در بیماران کرونایی شیوع تظاهرات عصبی کمتر از عوارض تنفسی است اما تظاهرات عصبی از جمله سکته مغزی در سیر بیماری یا به عنوان یکی از عوارض بیماری کرونا می تواند، بروز کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا در برخی موارد باعث سکته مغزی شده است

کرونا در برخی موارد باعث سکته مغزی شده است