مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 تیر 1399 ساعت 05:452020-06-21پزشكي

باور غلطی از کرونا که خیابان های شهر را شلوغ کرد


رواج این باور غلط که هرچه زودتر کرونا بگیرید، از شر این بیماری راحت می شوید موجب شده تا خیابان های شهر کرمانشاه شلوغ تر از همیشه باشد که به نوعی خودکشی دسته جمعی شباهت دارد.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها، حسین جلیلیان: خیابان های شهر شلوغ است، بازارها پرجمعیت و رفت و آمد عادی است؛ اینجا هشدارها را جدی نمی گیرند و به زندگی مسالمت آمیز با کرونا عادت کرده اند و مثل روزهای اول آن را جدی نمی گیرند.

در حالی که مسئولان استان کرمانشاه و کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی می گویند در حال گذر از پیک بیماری هستیم و تاکید دارند که برای پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس مردم در خانه بمانند، اما اغلب مردم رعایت نمی کنند و ترددهای غیرضروری در سطح شهر و سفر و مسافرت به سایر شهرها دارند.

با وجود اینکه کرونا یک ویروس جدید است که تاکنون علائم متعددی از خود نشان داده است، نبود درمان قطعی و واکسن برای این ویروس، خطر آن را دوچندان می کند، اما باز هم می بینیم که بسیاری از مردم به این موضوع بی تفاوت هستند.

با توجه به سرعت بالای شیوع و انتقال این ویروس، رعایت نکات بهداشتی تا زمان پایان اپیدمی و یا کشف واکسن و دارو برای آن اهمیت بسیار زیادی دارد؛ به دلیل ناشناخته بودن این ویروس، شایعات و باورهای غلط زیادی رواج پیدا کرده است که افراد را دچار گمراهی می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باور غلطی از کرونا که خیابان های شهر را شلوغ کرد

باور غلطی از کرونا که خیابان های شهر را شلوغ کرد