مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 تیر 1399 ساعت 06:002020-06-21دانش

نمره امتحانات پایان ترم دانشجویان چگونه محاسبه می شود؟


محمدرضا آهنچیان به توضیح نحوه محاسبه نمره پایان ترم دانشجویان در نیم سال تحصیلی جاری پرداخت.

- ، مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی با تاکید بر اینکه وزارت علوم برای نحوه و شیوه های محاسبه نمره دانشجویان حداقل یا حداکثر نمره تعیین نکرده است، گفت: برخی از دانشگاه ها اعلام کرده اند از 20نمره 15نمره را بر اساس ارزشیابی مستمر دانشجویان در نظر خواهند گرفت و صرفا 5 نمره را به صورت کتبی در نظر می گیرند.

بنابراین مجددا تاکید می شود که این شیوه هرگز به عنوان قانون یا مصوبه جدید وزارت علوم برای نحوه محاسبه امتحانات پایان ترم اعلام نشده است.

محمدرضا آهنچیان به توضیح نحوه محاسبه نمره پایان ترم دانشجویان در نیم سال تحصیلی جاری پرداخت و اظهار کرد: یکی از روش های ارزیابی نمره پایان ترم دانشجویان، ارزیابی است که توسط استادان در طول نیمسال انجام می شود.

در این خصوص وزارت علوم از فرودین ماه سال جاری به دانشگاه ها و اعضای هیئت علمی اعلام کرد که از دانشجویان ارزیابی مستمر داشته باشند به نحوی که عملکرد دانشجو در یادگیری فقط از طریق یک آزمون الکترونیکی در پایان نیمسال تعیین نشود.

وی در ادامه تصریح کرد: در یکی از مصاحبه ها عنوان شد که برخی از دانشگاه ها، به صورت قانونی و پس از تصویب شورای آموزشی 15 نمره از 20 نمره آزمون پایان نیمسال را به ارزشیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمره امتحانات پایان ترم دانشجویان چگونه محاسبه می شود؟

نمره امتحانات پایان ترم دانشجویان چگونه محاسبه می شود؟