مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 تیر 1399 ساعت 06:102020-06-21اقتصادي

خام فروشی تخمه سنقری


آفتابگردان آجیلی تولیدی در شهرستان سنقروکلیایی معروف به تخمه سنقری در فهرست خوش طعم ترین تنقلات قرار دارد، اما متاسفانه این محصول صاحب برند اغلب بدون فرآوری آنچنانی روی آن و به صورت فله ای به فروش می رسد.

- ایسنا/کرمانشاه آفتابگردان آجیلی تولیدی در شهرستان سنقروکلیایی معروف به "تخمه سنقری" در فهرست خوش طعم ترین تنقلات قرار دارد، اما متاسفانه این محصول صاحب برند اغلب بدون فرآوری آنچنانی روی آن و به صورت فله ای به فروش می رسد.

عبدالله خسروی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سنقروکلیایی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه سالانه بین 2600 تا 3200 هکتار از اراضی شهرستان سنقروکلیایی زیر کشت آفتابگردان آجیلی می رود، گفت: امسال به دلیل مقابله با آفت گل جالیز 2600 هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت تخمه سنقری رفته است.

وی متوسط عملکرد تخمه سنقری را بین 2200 تا 2500 کیلوگرم در هکتار عنوان کرد و افزود: سالانه بیش از شش هزار تن تخمه سنقری در شهرستان سنقروکلیایی تولید می شود.

خسروی آفتابگردان تولیدی در شهرستان سنقروکلیایی را به دلیل برخورداری شهرستان از شرایط آب و هوایی خاص دارای طعم و مزه منحصر به فرد عنوان کرد و افزود: تخمه سنقری نه فقط در داخل کشور، بلکه در خیلی از کشورهای دیگر هم شناخته شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خام فروشی تخمه سنقری

خام فروشی تخمه سنقری