مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 تیر 1399 ساعت 06:152020-06-21اجتماعي

13 سال دیگر منتظر خورشیدگرفتگی بعدی باشید


یک رصدگر ماه از وقوع خورشید گرفتگی بعدی که در ایران قابل مشاهده است، خبرداد و گفت: در سال 1412 هجری خورشیدی یک خورشیدگرفتگی اتفاق می افتد که مرودشت شیراز بهترین نقطه رصد آن است.

- ایسنا/اصفهان یک رصدگر ماه از وقوع خورشید گرفتگی بعدی که در ایران قابل مشاهده است، خبرداد و گفت: در سال 1412 هجری خورشیدی یک خورشیدگرفتگی اتفاق می افتد که مرودشت شیراز بهترین نقطه رصد آن است.

علیرضا بوژمهرانی- رصدگر ماه در برنامه آنلاین رصد خورشیدگرفتگی که به همت مرکز نجوم ادیب اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از نکات مهم خورشید گرفتگی تایید تجربی نظریه نسبیت انیشتین است که به کمک آن می توان با انجام یک سری محاسبات، تصویر خورشید را بر روی برگه ترسیم کرد و معادله نسبیت عام و اینکه چرا خمیدگی برای مدار عطارد اتفاق می افتد را توضیح داد.

وی افزود: عکاسی نجومی نیز از دیگر جذابیت های خورشیدگرفتگی است که به کمک فیلترهای استاندارد می توان این پدیده جذاب را مشاهده و از آن عکس برداری کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به گفته این رصدگر ماه بیشترین میزان گرفت خورشید امروز در ایران در مرز پاکستان و در نواحی جنوب شرقی ایران است و کمترین میزان آن در نواحی شمال غربی کشور است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

13 سال دیگر منتظر خورشیدگرفتگی بعدی باشید

13 سال دیگر منتظر خورشیدگرفتگی بعدی باشید