مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 تیر 1399 ساعت 07:002020-06-21اقتصادي

170 شهر در تنش آبی


معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: در حال حاضر تعداد شهرهای با تنش آبی در دوره خشکسالی به حدود 170 شهر رسیده که 50 شهر آن پر تنش هستند.

- معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: در حال حاضر تعداد شهرهای با تنش آبی در دوره خشکسالی به حدود 170 شهر رسیده که 50 شهر آن پر تنش هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، قاسم تقی زاده خامسی امروز در نشستی خبری با بیان اینکه تعداد شهرهای با تنش آبی در دوره خشکسالی 547 شهر بود اظهار کرد: تعداد این شهرها اکنون کاهش یافته و حل مشکل شهرهای دارای تنش آبی بیشتر به خاطر فرسودگی شبکه آب است که حل این موضوع نیاز به سرمایه بسیار زیادی دارد.

وی درباره طرح های انتقال آب از دریای خزر گفت: همچنان منتظر اخذ مجوز محیط زیست هستیم و تا زمانی که در مورد این مسئله تصمیم گیری نشود، این طرح وارد مرحله اجرا نخواهد شد.

به گفته وی برای تامین آب شرب تمام کشور از منابعی که در دسترس داریم استفاده خواهیم کرد اما باید استفاده از منابع در چارچوب قوانین باشد.

یکی از این چارچوب ها اخذ مجوز از سازمان محیط زیست است.

به همین دلیل تا زمانی که مجوز از سوی سازمان محیط زیست اخذ نشود، طرحی اجرا نخواهد شد.

معاون وزیر نیرو افزود: در حال حاضر بیش از 100 سد در دست مطالعه قرار دارد که اگر محیط زیست برای این سدها مجوز ندهد اجرایی نخواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

170 شهر در تنش آبی

170 شهر در تنش آبی